Tuesday, September 13, 2011

Takaful IKHLAS Rangkul Anugerah Produk Takaful Terbaik

20 Jul 2010

Takaful Ikhlas Sdn Bhd merangkul anugerah Produk Takaful Terbaik pada Anugerah Takaful Antarabangsa 2010 yang diadakan baru-baru ini bersempena Persidangan Takaful Antarabangsa Keempat 2010 di Jumeirah Carlton Tower, London.

Anugerah itu disampaikan kepada Takaful Ikhlas Sdn Bhd oleh ahli House of Lords Mohd Shiekh yang juga Ketua Forum Konservatif Muslim.

"Anugerah ini diraih melalui produk IKHLAS Medic Assist Takaful (IMAT), iaitu pelan perubatan yang unik dan untuk memudahkan orang ramai mendapatkan rawatan di hospital dan pada masa yang sama mempercepatkan tempoh menunggu untuk mendapatkan rawatan bagi penyakit dan pembedahan," kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Takaful Ikhlas Sdn Bhd Dato Syed Moheeb Syed Kamarulzaman dalam satu kenyataan pada Isnin.

Menurut Syed Moheeb, anugerah yang diterima ini membuktikan komitmen syarikat untuk memperkasakan statusnya sebagai penyedia utama bagi perkhidmatan perlindungan kewangan yang menawarkan pelbagai produk perlindungan yang inovatif berasaskan prinsip dan nilai Islam.

IMAT merupakan pelan perlindungan takaful yang menawarkan caruman terendah di dalam industri insurans dan takaful dengan pembaharuan untuk kos rawatan hospital dan kos pembedahan," katanya.

Syed Moheeb berkata Takaful IKHLAS merupakan di antara syarikat yang terdahulu di antara yang lain yang mempunyai kad perubatan seperti ini.

Dari hanya 80 sen sehari, peserta boleh memperolehi plan takaful perubatan yang berpatutan dan komprehensif serta ianya memberikan lebih banyak faedah dan had perlindungan yang lebih tinggi selain membolehkan golongan-golongan yang berpendapatan rendah memilikinya.

Anugerah Takaful Antarabangsa diperkenalkan sempena Sidang Takaful Antarabangsa kedua 2008 anjuran Afkar Consulting manakala Forum Perniagaan Asia Barat, Sidang Takaful Antarabangsa 2010 mendapat sambutan hebat menerusi kehadiran perwakilan dari seluruh negara.



-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment