Tuesday, November 9, 2010

Takaful IKHLAS menang anugerah Penyedia Takaful dan Takaful Semula Terbaik Islamic Finance News 2009

11 Mar 2010



Kuala Lumpur, 11 Mac 2010 – Takaful Ikhlas Sdn Bhd (Takaful IKHLAS) penyedia bagi perkhidmatan perlindungan kewangan yang menawarkan pelbagai produk perlindungan yang inovatif berasaskan prinsip dan nilai Islam membuktikan kehebatannya sekali lagi apabila ia memenangi Anugerah Penyedia Takaful dan Takaful Semula bagi anugerah Berita Kewangan Islam (Islamic Finance News) 2009.

“Kejayaan Takaful IKHLAS memenangi anugerah buat tahun kedua berturut-turut jelas membuktikan betapa pentingnya kerjasama sepasukan. Kejayaan ini harus dikongsi bersama dengan pelanggan kami yang banyak memberi sokongan. Kejayaan ini juga adalah mandat yang diberikan kepada seluruh warga kerja Takaful IKHLAS yang berdedikasi untuk bekerja lebih keras dalam usaha menyediakan perkhidmatan berkualiti dan profesional, sejajar dengan komitmen kami untuk menjadi penyedia perkhidmatan perlindungan kewangan pilihan berasaskan prinsip-prinsip dan nilai-nilai Islam,” kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Takaful IKHLAS, Dato’ Syed Moheeb bin Syed Kamarulzaman


Anugerah yang dimiliki oleh Takaful IKHLAS ini adalah hasil daripada undian di kalangan pengamal dan pemerhati industri kewangan Islam. Anugerah Undian Berita Kewangan Islam 2009 (Islamic Finance News 2009) yang diadakan buat kali kelima ini merupakan anugerah yang tulus, sahih dan kompetitif di dalam industri kewangan Islam.

Takaful IKHLAS yang mula beroperasi pada Julai 2003 merupakan anak syarikat MNRB Holdings Berhad, sebuah Syarikat pemegangan pelaburan yang disenaraikan di papan utama Bursa Malaysia di mana pemegang saham utamanya adalah Permodalan Nasional Berhad melalui Skim Amanah Saham Bumiputera.


Takaful IKHLAS yang telah pun mempunyai dua pusat perkhidmatan pelanggan di Kuala Lumpur dan Selangor serta pejabat wilayah di Kuala Lumpur, Kota Bharu, Johor Bahru, Sungai Petani, Kedah; Kuching, Sarawak; Melaka, Kota Kinabalu, Sabah; Kuantan, Pahang; Ipoh, Perak dan Putrajaya.

No comments:

Post a Comment